Vare sig du är byggare eller entusiastisk hemmasnickare kan du ta del av merparten av vårt lagerutbud här på vår sajt. Väljer du att bli proffskund, där vi kopplar en mailadress till ditt lokala konto hos oss, öppnar sig många smidiga digitala funktioner. Kontakta oss för att komma igång!
Frågor och svar:
Varför ska jag använda mig av ert digitala verktyg "Plattan"?
Produktkatalogen ligger online för alla men med en digital inloggning, där vi kopplar samman ditt lokala konto hos oss till en mailadress, får du tillgång till så mycket mer. Som inloggad kan du dygnet runt ta del av dina avtalspriser, skapa en kundvagn och med ett klick göra en beställning som vi behandlar vardagen därpå. Du får även tillgång till ordrar och tidigare fakturor i PDF-form. Vårt digitala verktyg är tänkt att vara ett smidigt, smart och effektivt sätt att besöka oss vare sig det är via mobil, dator eller surfplatta.
Hur gör jag för att skapa ett konto hos er?
Vid ditt nästa besök, be om att få bli proffskund och ansluta ditt konto till webben. I aktiveringsmailet väljer du ditt eget lösenord och därefter är du igång.
Varför visar ni inte längder på virke och lister?
I vårt affärssystem tillämpar vi pris per löpmeter även om vi säljer hela längder. Vi försöker ha specifika och önskade längder hemma men det är inte alltid som våra leverantörer kan ordna samma längd vid varje leverans. Detta gör sammantaget att det är enklare för oss alla att visa löpmeter snarare än styckepris. Och för frågor gällande längder - vi finns ett samtal bort. Ring 0481-47770 alternativt lägg en kommentar vid din beställning så återkommer vi i samband med att denna omvandlas till en order nästkommande vardag.
Varför heter virket annorlunda här mot vad ni benämner i butik och vad som står på fakturan?
Vi har valt att följa branchstandard VilmaBAS. Detta gör att vårt lokala utbud översatts till enhetliga namn för att på så sätt överrensstämma med alla egenskapsdeklarationer som tagits fram centralt.
Hur hittar jag glespanel, formvirke och ohyvlad gran?
På grund av ovanstående förändring har "Glespanel" och "Formvirke" fått beteckningen "Dimensionshyvlad gran" medan "Ohyvlad gran" fått beteckningen "Sågad gran". Ett tips på vägen är att söka efter dimensionen du söker i ovankant på sajten. Och är du osäker på att det blir rätt, lägg en kommentar i samband med din beställning så återkommer vi i samband med att denna omvandlas till en order nästkommande vardag.
Varför visar ni inte de lister, paneler och hyvlade ytterväggslister som ni själva tillverkar?
Vi har valt att hålla våra lokalt producerade varor just lokala och inget vi visar online.
Varför visar ni inte ert beställningssortiment?
Initialt satsar vi på att visa vad vi har i lager. När det kommer till exempelvis garageportar, fönster och övrigt beställningssortiment vill vi hjälpa dig som kund hela vägen med att mäta och lämna råd. Kontakta oss på 0481-47770 så berättar vi mer!
Kan flera mailkonton anslutas till ett och samma kundkonto?
Självklart kan vi ordna det! Om så önskas kan ett eller flera enbart ta del av uppgifter gällande priser medan ett eller flera andra även ska kunna se ordrar och tidigare fakturor.
Sidan blir ibland vit när jag vill se fakturor och ordrar, vad är fel?
Säkerställ först att du använder ett krypterat protokoll i din webbläsare, detta görs genom att se att webbadressen börjar med https://. Kontakta därefter någon av oss byggsäljare så ska vi försöka hjälpa till att hitta felet.
Om jag vill ha det som innan och inte logga in online, hur gör jag då?
Ta kontakt med oss vid ditt nästa besök, alternativt maila eller ring, så tar vi givetvis bort ditt proffskonto på webben.
För övriga frågor, se kontaktuppgifter under tjänsten Webbsortiment.